Standardy ochrony małoletnich przed krzywdzeniem
obowiązujące w Szkole Muzyki PRYMKA w Szczecinie
(wersja skrócona)
Działając na podstawie art. 22b ustawy z 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich Dyrektor Szkoły PRYMKA wprowadza do stosowania „Standardy Ochrony Małoletnich” (zwane dalej „Standardami”), których naczelnym celem jest zapewnienie małoletnim bezpiecznych warunków w procesie nauki, dbałość o ich dobro, uwzględnianie ich potrzeb i podejmowanie działań w ich jak najlepszym interesie.
– Zasady bezpiecznej rekrutacji.
– Rozpoznawanie i reagowanie na krzywdzenie dzieci.
– Procedury i osoby odpowiedzialne za przyjęcie zgłoszenia, dokumentowanie i dalsze działania pomocowe
– Zasady bezpiecznych relacji pracownik – małoletni, w tym zachowania niedozwolone.
– Zasady bezpiecznych relacji małoletni – małoletni, w tym zachowania niedozwolone.
– Zasady korzystania z urządzeń elektronicznych z dostępem do Internetu.
– Procedury ochrony dzieci przed treściami szkodliwymi i zagrożeniami w Internecie, w tym ochrony wizerunku i danych osobowych
– Zasady upowszechniania i ewaluacji Standardów.
– traktuje małoletnich z należytym szacunkiem, utrzymuje z dziećmi profesjonalne relacje, adekwatne do sytuacji, bezpieczne, uzasadnione i sprawiedliwe wobec innych dzieci.
– nie stosuje przemocy wobec małoletnich, nie zawstydza ich, nie lekceważy i nie obraża.
– w przypadku dostrzeżenia, że małoletni może być krzywdzony przez innego małoletniego lub jakąkolwiek osobę dorosłą, powiadamia o tym osoby odpowiedzialne.
– zapewnia ochronę danych osobowych i wizerunku małoletniego. Utrwalenie wizerunku małoletniego wymaga zgody opiekuna.
– musi znać i stosować Standardy. Małoletni i ich opiekunowie przed wzięciem udziału w zajęciach i są informowani o treści Standardów, które są umieszczone w pełnej wersji drukowanej w siedzibie Szkoły oraz u nauczycieli prowadzących.
Szkoła Muzyki PRYMKA, jest miejscem, w którym Twoje Dziecko może bezpiecznie rozwijać swoje talenty muzyczne.